Translate

Modifications- Restorations

Ανακατασκευή ESS Classic CS1 Speakers





  

  



τοποθετήθηκαν δοκιμαστικά αλλεν βίδες με μαύρα καπάκια
  


Ακροδέκτες ηχείων :



μεταλλική βάση- ασήκωτη, με ροδάκια, η οποία θα βαφτεί σύντομα και θα βιδωθεί, έτσι ώστε να γίνει ένα σώμα με το ηχείο, για να του προσθέσει αδράνεια, αλλά και ευκινησία.
Μεταλλικές πλάκες ως βάση στα ηχεία, έτσι ώστε να γίνει ένα σώμα με το ηχείο, για να του προσθέσει αδράνεια, αλλά και ευκινησία, καθώς και για να υψωθεί ο άξονας του tweeter σε ύψος 1.20 από το δάπεδο.

Ακολουθεί video με τα ESS  (και μονο αυτα, τίποτα απο τα πίσω δεν παίζει)

Music: Ferenc Snetberger "NOMAD- Air"



Music: The Absolute sound Reference for HiFi Show and at home/ Vol2 "The drum shop"


Music: The Absolute sound Reference for HiFi Show and at home/ Vol2 "Arion Ensemble-The water music""



Music: Francis Albert Sinatra & Antonio Carlo Jobim "DINDI"




Το ηχείο ESS AMT1 βρίσκεται ακόμα και σήμερα στην παραγωγή, αναβαθμισμένο στην τιμή των 4500$

http://esslabsusa.com/speakers/
Η εταιρεία ESS διαθέτει σειρά ανταλλακτικών για τα ηχεία:
http://esslabsusa.com/parts/


Στην Ευρώπη τα ESS AMT τα διαθέτει ο hifisound.de
https://www.hifisound.de/ESS-AMT-Limited-Edition-Floorstanding-Speaker.html


Ο οποίος διαθέτει και τις μονάδες ΑΜΤ
https://www.hifisound.de/Do-it-yourself-Products/Speaker-Drivers/Tweeter/ESS-AMT-1-AIR-Motion-Transformer-Great-Heil-Selected.html?listtype=search&searchparam=amt
, όπου ο hifisound μας παραθέτει και μια περιγραφή:
Κριτικές για τα ESS AMT1, παρουσιάζουν χρήστες στον παρακάτω σύνδεσμο:
http://www.audioreview.com/product/speakers/floorstanding-speakers/ess/amt-1-tower.html

Και αναφορά απο το hifiengine:
https://www.hifiengine.com/manual_library/ess/amt-1.shtml

Ιστορικό δικού μου ηχείου ESS CS1:

Το είχε φέρει ο πατέρας μου στην δεκαετία του 80, από Σαυδική Αραβία, μαζί με την υπόλοιπη οικοσυσκευή του όταν γυρίσαμε Ελλάδα. Το έπαιξα σαν έφηβος, αλλά σε κάποιο πάρτι έκαψα τις μεμβράνες το ΑΜΤ (συνδέσαμε τα καβάδια φωτορυθμικά στην έξοδο ηχείων του ενισχυτή) και ήταν η εποχή που είχε κλείσει το εργοστάσιο. Οπότε τα αποθήκευσα ....και μετά απο χρόνια ανακάλυψα ότι είχε ξαναανοίξει το εργοστάσιο, οπότε αγόρασα μεμβράνες και τελικά έγινε τώρα η πλήρης αποκατάσταση τους.
Άλλο χαρακτηριστικό της πρώτης έκδοσης είναι ότι είναι κάτι σαν trasmition line στο woofer, με 10ιντσο woofer. Ενώ στις επόμενες εκδόσεις (δεν ξέρω από ποια και μετά) υιοθέτησε διάταξη παθητικού ακτινοβολιτή, τοποθετημένου στην πίσω πλευρά.
Ακόμα ανάμεσα στης εκδόσεις σε κάποια έχει 10ιντο woofer και σε κάποια άλλα 12ιντσο woofer.
Εάν ψάξει κανείς στο internet θα δει ότι πολλοί έχουν κάνει ανακατασκευή τους , κάποια μάλιστα έχουν βάλει zebrano καπλαμά, ...όμορφα πράγματα δηλαδή. Αρα είδα ότι άξιζε να ασχοληθεί κανείς μαζί τους.

Εξοπλισμός:

Πηγή πικαπ michel gyro
Πηγή cd player  Marantz CD6000 KI
Τελικος ενισχυτης musical fidelity Α 3.2
Προενισχυτης Nakamichi CA-5E
Η λήψει έγινε με camera canon EOS 600D και με το ενσωματωμένο μικρόφωνο της κάμερας, οπότε μην περιμένετε και τον καλύτερο ήχο, αλλά απο το τίποτα κάτι είναι και αυτό. 
Ως κύρια παρατήρηση της λήψης θα έλεγα ότι είναι οτι το ενσωματωμένο μικρόφωνο δεν αποτυπώνει απολύτως σωστά την κάτω συχνότητα.
Χώρος: Σε υπόγειο, χωρίς ιδιαίτερη ακουστική επέμβαση και με συγκεκριμένες συχνότητες συντονισμού σε συγκεκριμένα σημεία.

Μετρήσεις:

Διάγραμμα απόδοσης SPL -phase diagram
στο 1,0μ, το οποίο δείχνει ευαισθησία περίπου στα 87db
Μέτρηση στα 2,0μ για πάνω απο 200Hz
και μέτρηση σε <10 εκατοστά για το woofer και την οπή bassreflex
Άθροιση των παραπάνω καμπύλων, για να βρεί το τελικό αποτέλεσμα μέτρησης απόκρισης, το οποίο δείχνει ότι κατεβαίνει περί τα 30Hz (-3db)


Εμπέδηση, μέση τιμή 7Ω, φάση εμπέδισης απίστευτα ομαλή!!

Ευαισθησία: 87dB (στο 1m, στα περίπου 2.8Volt), απόκριση 30Hz- 20.000kHz (+-3dB)
Εξομάλυνση SPL καμπύλης 1/2:


Φάση SPL:


Περιγραφή Εργασίας Ανακατασκευής:

έγιναν:
1.Αποξηλωση όλων των μονάδων
2.Επισκευή όλων των φθαρμένων ξύλων και κυρίως της βάσης
3.Εσωτερική ενίσχυση μόνο του πάνω καπακιού. Το ηχείο είχε υπερ του δέοντος εσωτερικές ενισχύσεις !!!
4. Πέρασμα καπλαμά σημύδα στο πάνω μισό και καπλαμά Ελληνική καριδιά στο άλλ κάτω μισό.
5.Λουστράρισμα.
6.Αντικατάσταση μεμβρανών ΑΜΤ. Πέρασμα με μαύρη τσόχα των μεταλλικών επιφανειών του ΑΜΤ. Αντικραδασμική βάση στο ΑΜΤ με φελό και τσόχα. Αλλαγή βιδών.
7. Καθαρισμό woofer και τοποθέτηση ηχομονωτικού και τσόχας στον μαγνήτη. Αντικατάσταση των ξυλόβιδες στήριξης του woofer στην καμπίνα με περαστές μεγαλύτερες βίδες για καλύτερο σφύξιμο.
8.Κατασκευή νέου crossover, τηρώντας τον γενικό σχεδιασμό του original, αλλά με χρήση καλύτερων υλικών και με αφαίρεση τον ρυθμιστικών στάθμης. Το original είχε μονο crossover 2ας τάξεως στο ΑΜΤ, ενω το woofer το είχε ελεύθερο, χωρις crossover, το οποίο φθάνει μεχρι περί τα 2kHz. Οποιαδήποτε προσπάθεια για cross του woofer ήταν ακουστική (όχι μετρητική) αποτυχία. Νέο πηνίο και πυκνωτή της mundorf, μόνο για το ΑΜΤ με cross περίπου θεωρητικά στα 900Ηz. Στην πράξη τα 900Hz της αποκοπής έχουν ένα εύρος. Tο woofer παίζει ελεύθερο (έτσι το είχε και ο κατασκευαστής). Τελικώς και φίλτρο εξομάλυνσης της εμπέδισης. Ουσιαστική αφαιρώντας τα ρυθμιστικά, προέκυψε η ανάγκη για εξομάλυνση το ΑΜΤ με κάποιο μηχανικό τρόπο, έτσι επιλέχθηκε η τοποθέτηση στόχας σε σημεία ανάκλασης με μεταλλικές επιφάνειες του ΑΜΤ, έτσι εξομαλύνθηκε το τσιριχτό, χωρίς να ¨πνιγεί" το μεγάφωνο. Το croosover τοποθετήθηκε σε ξυλινή βάση με φελο, στηρίχθηκε και προστατευτικέ σε ηχομονωτικά.
9. Αντικατάσταση εσωτερικής καλωδίωσης με VAN DEN HUL και προστασία της καλωδίωσης με κορδόνι κατασκετασμένο με βαμβακερι τσοχα.
10. Αλλαγή πόρνες- ακροδέκτες ηχείων.
11. Τοποθέτηση καλύτερης ηχομόνωσης.

Στο μόνο που ΔΕΝ έγινε ανακατασκευή είναι το εξωτερικό κάλυμμα -καπάκι, το οποίο είναι απο vintage ηχοπερατό ύφασμα και το οποίο θα δω εάν με καλό- μα πάρα πολύ καλόκαθάρισμά επανέρχεται.
Το original κοστίζει 300$ το ζευγάρι, αλλά απότι βλέπω δεν είναι το ίδιο με το δικό μου. Το δικό μου είναι αρκετά καλό  vintage, όπως αυτό που έχουν τα παλιά ραδιόφωνα λυχνίας.
http://esslabsusa.com/parts/


Τα CROSSOVER που τοποθέτησα, είναι αρκετά ογκώδη επιμέρους στοιχεία, πυκνωτής 425VDC Mundorf  και πηνίο Mundorf  για το AMT tweeter, καθώς και ένα κύκλωμα διόρθωσης εμπέδησης με μικρότερα υλικά :


μέγεθος στοιχείων κυκλώματος διαχωρισμού 2ης τάξης tweeter- θεωρητικό:


Tweeter attenuation- μέγεθος στοιχείων κυκλώματος εξασθένισης υψηλών συχνοτήτων- θεωρητικό:

μέτρηση με κύκλωμα εξασθένισης, με ρύθμιση ποντεσιομετρου στα 100%, 50% & 25%:

Τοποθέτηση crossover και βαμβακερή τσόχα προστασίας εσωτερικής καλωδίωσης και crossover:





Ενίσχυση καπακιού, στα σημεία που στηρίζεται το ΑΜΤ, έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι δονήσεις του καπακιού, που μεταφέρουν κραδασμό στο ΑΜΤ. Φαίνονται και οι original εσωτερικές ενισχύσεις της καμπίνας, που σε συνδιασμό με το πολυγωνικο της σχήμα και τις μαζεμένες διαστάσεις, την κάνουν στιβαρή.
Στην παρακάτω φώτο φαίνεται και μέρος το σωλήνα bassreflex, το οποίο επειδή είναι σε σχήμα "Γ" , μεγάλης διαμέτρου και αρκετά μακρύ .

Έκανα μια προσπάθεια βελτιστοποίηση της εσωτερικής μόνωσης. Έτσι αφαίρεσα μόνωση, δοκίμασα τρεις τύπους μόνωσης, το κλασικό τυπου ricofon, το visaton και ένα βαμβακερό "πάπλωμα". Τελικά κατέληξα στο βαμβακερό πάπλωμα. Ναι "πάπλωμα", το οποίο το είχα αγοράσει από ένα στρωματά. Δεν ξέρω γιατί, αλλά "κάθισε" καλά σε αυτό το ηχείο. Ήταν σε πιο συμπιεσμένη μορφή από τα άλλα δύο (ειδικά το visaton είναι πολύ αραιό) και δεν φαίνεται να μαδάει. 
Το  τοποθέτησα με σχετική συμπίεση στο πίσω τοίχωμα, απέναντι απο το μεγάφωνο και σε επαφή με τον σωλήνα bassreflex, καθώς επίσης και στον πάτο του ηχείου (το bassreflex σε σχήμα "Γ" εκτονώνει εσωτερικά κάτω). Έβαλα ύφασμα τσόχα, για να συγκρατώ συμπιεσμένο το ηχομονωτικό και να το εμποδίζω να μεταφέρεται κατά τυχόν μεταφορά του ηχείου.
Βέβαια αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι το "πάπλωμα" είναι καλύτερο από τα άλλα υλικά.
Δεν θέλω να βγάζω τέτοια αυθαίρετα συμπεράσματα.
Το θέμα είναι ότι το βάζω σαν σκέψη στους φίλους DIY, να δοκιμάσουν και αυτό το υλικό σαν ηχομονωτικό υλικό ηχείων.
Θα το βρείτε σε κατασκευαστές στρωμάτων.
 Εγω το αγόρασα απο την γειτονιά μου, στον Αγ.Δημήτριο, απο εναν παπλωματά. Μου είπε ότι είναι 100% βαμβακερό, αντιαλλεργικό, φυσικό υλικό. 
Αλήθεια ή ψέματα δεν ξέρω, αλλά όντος φαίνεται φυσικό βαμβάκι, χωρίς πρόσθετα.
Το αποτέλεσμα μόνο της αλλαγής του τύπου της μόνωσης (όχι ποσότητας σε όγκο), μου φάνηκε ακουστώ, με καλύτερο διαχωρισμό στις χαμηλές συχνότητες. 
Είναι αλήθεια, ότι η μέτρηση στην οπή bassreflex, μου έδειξε διαφορά κατά την αλλαγή του όγκου της μόνωσης, αλλά προσπάθησα να πάω και με το άκουσμα.
Το τελικό αποτέλεσμα, των παραπάνω αλλαγών (μείωση ποσότητας και τύπου μόνωσης) είναι πιο αναλυτικές χαμηλές συχνότητες, με καλύτερο διαχωρισμό.
Επαναλαμβάνω τα παραπάνω συμπεράσματα είναι αυθαίρετα και δεν σημαίνουν ότι ο ένας τύπος μόνωσης είναι καλύτερος από τον άλλον.
Βάφτηκαν και τοποθετήθηκαν οι μεταλλικές πλάκες ως βάση στα ηχεία. 
Οι πλάκες είναι 300Χ300Χ20mm, με βάρος περί τα 15kg . 
Τοποθετήθηκαν και τα ροδάκια πολυουρεθάνης, τα οποία είναι με ρουλεμαν. 
Έτσι ναι με το ηχείο έχει αρκετή αδράνεια, αλλά μπορεί εύκολα να μετακινηθεί.
Επίσης με την επιπλέον βάση, πλέον ο άξονας του tweeter είναι σε ύψος 1.20 από το δάπεδο.
τοποθετήθηκαν αλλεν βίδες 
εκτυπώθηκαν στο 3d printer μαύρες ροδέλες και μαύρα καπάκια απο υλικό PE

Αντικατάσταση υφάσματος καλύμματος

Αγόραζα καλύμματα ηχείων απο έναν Αγγλο, που κατασκεύαζε χειροποίητα υφάντα καλύμματα για retro ραδιόφωνα, με βάση το παρακάτω δειγματολόγιο που μου είχε στείλει:

Αυτα τα υφαντά, τα είχα χρησιμοποιήσει και στο ΕΡΑΤΩ.
Αυτή την φορά ήμουν άτυχος. Επικοινώνησα μαζί του σχετικά με το θέμα, αλλά μου είπε ότι σταμάτησε την επιχείρηση, διότι πέθανε ο υφαντής του και οτι έχει μόνο μικρά κομμάτια μεγέθους 20 και 30 εκατοστών.

Αναγκάστηκα να ψάξω πιο συμβατικά υφάσματα.
Έκανα παραγγελία ενός σε σκούρο καφέ.
- ύφασμα & τελαρο

εργασίες κοπτοραπτικής για κατασκευή καλύμματος
-σημάδεμα

-κοπή
 -ραφή

Δοκιμές με Midrange

Έκανα ταιριάσματος με εξωτερικό midrange, έτσι για να δω εάν ταιριάζει ηχητικά.
Αρχικά δοκιμή με μεγάφωνο visaton FR8Μ, σε καμπίνα 3d printer, που του είχα βάλει.
Eίναι 3¨, με ευαισθησία στα 88dB,με το παρακάτω διάγραμμα SPL



Με την 3d printed κόκκινη χοάνη στην θέση της, τότε η ευαισθησία του visaton ανεβαίνει κατά +3db, δηλ στα 91dB, οπότε δεν ταίριαζε με τα ESS


 Χωρίς την χοάνη, υπήρχε μια καλύτερη ισορροπία με τα ESS.

Μετά δοκιμές με μεγάφωνο Tang Band W6-658, το οποίο είναι 6¨, με ευαισθησία στα 89dB,με το παρακάτω διάγραμμα SPL. Τοποθετήθηκε πρόχειρε σε διάταξη ελεύθερα στο χώρο (οχι open baffle).Πρόκειται για ένα αξιόλογο μεγάφωνο. Γενικά μου αρέσουν τα 6¨, γιατί αποδίδουν φυσικά τις ανθρώπινες φωνές, με μια αίσθηση χαλάρωσης.
Πιθανόν εάν είχε τοποθετηθεί σε καμπίνα και με το κατάλληλη crossover, να ταίριαζε με τα ESS.



Οι δοκιμές έγιναν με τα πρόσθετα μεγάφωνα σε full range διάταξη, χωρίς crossover.
Και τα δύο μεγάφωνα, στις διατάξεις που τα έβαλα, είχαν λίγο μεγαλύτερη ευαισθησία από την επιθυμητή και αυτό φάνηκε γιατί έπαιζαν παράλληλη με τα άλλα μεγάφωνα, χωρίς crossover,  αλλά και γιατί είχαν 1-2 dB μεγαλύτερη ευαισθησία από τα 87dB του ESS.
Έτσι και αλλιώς δεν ταίριαζαν αισθητικά με τα ηχεία, οπότε το παραπάνω έμεινε μόνο ως δοκιμή, έτσι για να πω ότι το έκανα και αυτό.

Δοκιμές με πίσω επιφάνεια διασποράς

Κατασκεύασα επιφάνεια πίσω από AMT tweeter, για διαχωρισμό (όσο γίνεται) πίσω κύματος ακτινοβολίας από εμπρός κύμα ακτινοβολίας.
Το υλικό είναι μασιφ καρυδιά, το οποίο το κούρμπαρα έτσι ώστε να έχω καλύτερο αισθητικό και ηχητικό αποτέλεσμα.

Διαδικασία κουρμπαρίσματος:



Τελικό αποτέλεσμα






Ηχητικά είχα καλύτερο αποτέλεσμα, λόγω ελαχιστοποίησης ακυρώσεων πίσω κύματος, οπότε λέω να το κρατήσω. 


Αρχικές εργασίες

Επισκευή βάσης

Τοποθέτηση εσωτερικών ενισχύσεων

Πέρασμα καπλαμά
 Αντικατάσταση ξυλόβιδων woofer, με περαστές βίδες, με εσωτερικό παξιμάδι-καρφωτο, για κόντρα στο βίδωμα.
ηχομόνωση και τσοχα στον μαγνήτη το woofer

και μερικές παλαιότερες φωτογραφίες πριν την πλήρη ανακατασκευή, παρέα με τα electrocompaniet, τα οποία λάτρευε.... πάνε και αυτά έφυγαν.






    
                                                                                       

Τροποποίηση ενός "vintage" ηχείο εμπορείου δεκαετίας ΄80

 SONY SS-636




 



















Ακροάσεις:


ακολουθεί video με τα sony 636 (και μονο αυτα, τίποτα απο τα πίσω δεν παίζει)

Εξοπλισμός:
Πηγή πικαπ michel gyro
Πηγή cd player  Marantz CD6000 KI
Τελικος ενισχυτης musical fidelity Α 3.2
Προενισχυτης croft, αλλά αρκετά ανεμικός , έχει πολυ λίγο gain. Με άλλους προ που έχω δοκιμάσει το αποτέλεσμα είναι σαφώς καλύτερο. Πρέπει να αλλάξω προ.
Η λήψει έγινε με camera canon EOS 600D και με το ενσωματωμένο μικρόφωνο της κάμερας, οπότε μην περιμένετε και τον καλύτερο ήχο, αλλά απο το τίποτα κάτι είναι και αυτό. 
Ως κύρια παρατήρηση της λήψης θα έλεγα ότι είναι οτι το ενσωματωμένο μικρόφωνο δεν αποτυπώνει απολύτως σωστά την κάτω συχνότητα.
Χώρος:
Σε υπόγειο, χωρίς ιδιαίτερη ακουστική επέμβαση και με συγκεκριμένες συχνότητες συντονισμού σε συγκεκριμένα σημεία.

βινύλιο die Stereo hortest LP



LP/ Art Pepper meets The Rhythm Section



CD Jazz Masters


CD / The absolute Sound Reference Vol.2


βινύλιο die Stereo hortest LP



Μετρήσεις:


Διάγραμμα απόδοσης SPL -phase diagram
στο 1,0μ, το οποίο δείχνει ευαισθησία περίπου στα 90db
Μέτρηση στα 2,0μ για πάνω απο 200Hz
και μέτρηση σε <10 εκατοστά για το woofer και την οπή bassreflex
Άθροιση των παραπάνω καμπύλων (κόκκινη καμπύλη), για να βρεί το τελικό αποτέλεσμα μέτρησης απόκρισης, το οποίο δείχνει ότι κατεβαίνει περί τα 45 Hz (-3db)
Εξομαλυνση καμπύλης 1/24:


Εμπέδηση, μέση τιμή 8Ω, φάση -15/+18ο μέχρι τα 15kHz και πάντα < -+45ο


Περιγραφή Εργασίας:

Παρέλαβα τα ηχεία σε καλή εξωτερική κατάσταση.
Μπορεί να είναι 
παλαιά σε χρονολογία και απ’οτι μου είπε ο ιδιοκτήτης πάνε πίσω στο 1986 (με ερωτηματικά), αλλά απ’ότι μου είπε έχουν να παίξουν καμιά 15 χρόνια και τον πιστεύω γιατί είναι και γείτονας και φίλος.
Εξωτερικά σε πολύ καλή 
κατάσταση και οι δε μονάδες σε άψογη κατάσταση, πραγματικά λες και δεν είχαν παίξει ποτέ.
Με μονάδα tweeter rippon, με midrange 5
’’και woofer 11’’
Μόλις τα έβαλα «εμπρός», δεν θα έλεγα ότι έπαιζαν καλά, αλλά είχαν καλά χαρακτηριστικά που με έκαναν να ασχοληθώ μαζί τους.
Έτσι και αλλιώς ήθελα να ασχοληθώ με κάτι σε vintage κατασκευή.
Τα άφησα να παίξουν καμία εβδομάδα, μπας και .........
, αλλά τελικά δεν πήρα τα αποτελέσματα που περίμενα.
Έτσι πήρα την απόφαση να τους κάνω εγχείρηση.
Ανοίγοντας τα, είδα μια κλασική σχεδίαση της δεκαετίας του ΄80, με τα προβλήματα που ξέρουμε.
Αφαίρεσα το crossover και συμπέρανα ότι ναι μεν δεν είχε εμφανώς φθορά χρόνου, αλλά τα στοιχεία που είχαν 
χρησιμοποιηθεί σαφώς έπαιρναν βελτιώσεις με σύγχρονα υλικά.
Παίρνοντας κάποιες μετρήσεις, σε κάθε μονάδα ξεχωριστά, χωρίς crossover, διαπίστωσα ότι είχε καμμένο midrange.
Το rippon είχε καλή απόκριση.
Επέλεξα ως νέο midrange το visaton SC13. Τα χαρακτηριστικά του ταίριαζαν απόλυτα με αυτά του tweeter.
Διατήρησα το original πλαισιο και προσάρμοσα το νέο midrange.
Εκεί που ήθελε ψάξιμο ήταν στην απόκριση του woofer, εντός της καμπίνας.
Το συμπέρασμα ήταν ότι η καμπίνα ήθελε διάφορες ενισχύσεις, καθώς και διαφράγματα, έτσι ξεκίνησα....


1.Διάφραγμα πίσω απο woofer στην διαδρομή προς τις οπές bassreflex, με άνοιγμα σχήματος «V», επιφάνειας μεγαλύτερης απο των bass reflex, για μηχανική αποκοπή 2ης τάξης.
2. Δημιουργία ξεχωριστού θαλάμου για το midrange, που δουλεύει και ως low bass.. Η μείωση του ενεργού όγκου του θαλάμου του woofer, απότι αποδείχθηκε μετά τις μετρήσεις δεν είχε σημαντικό αντίκτυπο.
3. Γωνιακές ενισχύσεις 4. Διαθλαστήρες εσωτερικά στο πάνω τμήμα της καμπίνας
5. Ενισχύσεις στην πίσω 5. Ενισχύσεις στην πίσω μπάφλα. 6. Αλλαγή croosover, με καλά υλικά και μετά απο αρκετές μετρήσεις και αλλαγές.
7. Αλλαγή καλωδιώσεων
8. Αλλαγή μπορνες ακροδέκτες με WBT.
9. Ακριλική σιλικόνη στην πλαστική βάση στήριξης ακροδεκτών- μπορνων. Μετά απο μέτρηση στο συγκεκριμένο σημείο διαπίστωσα ότι υπήρε θέμα και τελικά αυτό το θέμα πρέπει να υπάρχει σε όλα τα ηχεία με αυτό το εξάρτημα. Ήθελα να διατηρήσω την original, διότι είχε πάνω τα χαρακτηριστικά του ηχείου με τα serial number. Τελικά η ακριλική σιλικόνη έχει κάποιο αποτέλεσμα.
10. Διατήρησα το L-PAD της sony για την ρύθμιση της στάθμης στο tweeter. Με την σίτα - κάλυμμα ηχείων τοποθετημένο, έχω την ρύθμιση στο tweeter, στο 100%.
11. Επάλειψα το woofer με ειδική αλοιφή, τόσο στην εμπρός επιφάνεια, όσο και στην πίσω επιφάνεια.
12. Καλό καθάρισμα όλης της κατασκευής και γυάλισμα με αλοιφές στην καμπίνα.

Το crossover είναι
Για tweeter 2ας τάξης
Για midrange 1ης τάξης 
μονο πάνω και κάτω  αποκοπή, με διόρθωση εμπέδησης
Για woofer 2ας τάξης


Διάσταση καμπίνας
Εξωτερικά 
360Χ295Χ720 mm ( ΠλάτοςΧ Βάθος Χ Υψος)
Βάρος: προς μέτρηση σύντομα

Το αποτέλεσμα ακουστικά είναι αρκετά καλό και σαφώς καλύτερο 
απο πριν.Το συμπέρασμα είναι ότι είναι αξιόλογο.
Έχει προτίμηση σε ενισχυτές transistor,. 
Θέλει ακόμα ψάξιμο στο θέμα του ταιριάσματος.
Τον δοκιμάσαμε με τελικό transistor musical fidelity 110W και με tripath, όπου έδωσε καλά αποτελέσματα.
Με  λαμπάτο ενισχυτή 300B, 2Χ8Watt σε χαμηλές εντάσεις έπαιξε καλά, αλλά σε μεσαίες και υψηλές εντάσεις παραμόρφωνε, άρα το συμπέρασμα είναι ότι θέλει καλό τρανσιστοράτο ενισχυτή.


Φωτογραφίες απο την τροποποίηση:

εσωτερικά νέα διαφράγματα woofer & ξεχωριστή υποκαμπίνα για το midrange


αρχικά

τελικά



Στοιχεία διάθλασης εσωτερικά στην οροφή του ηχείου




Τα νέα midrange Visaton SC13, με προσαρμοσμένο το original πλαίσιο της SONY


Απο τον κατασκευαστή του νέου midrange/ Visaton


κάλυψη του μαγνήτη του woofer

νέο crossover, αρχική προσέγγιση

τελικώς έγινε αλλαγή του πηνίου με καλύτερης κατασκευής του GIATRA, σαφώς μικρότερης αντίστασης 
εσωτερική τοποθέτηση crossover, ενισχύσεις πίσω τοιχώματος και ακριλική σιλικόνη στο πλαστικό καπάκι στήριξης μπορνών (speaker connector terminals, chassis mounts)


Στο τέλος τοποθετήθηκε και η ηχομόνωση στο πίσω μέρος, πλευρικά και πάνω απο το crossover, αλλά δεν τράβηξα σχετικές φωτογραφίες.

Νέες μπόρνες σύνδεσης ηχείων,
Γερμανικά WBT, στην original πλακέτα της SONY, με τα serial number

Επάλειψη του woofer με ειδική αλοιφή, στην εμπρός αλλά και στην πίσω επιφάνεια.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι η όψη ξύλου στον χάρτινο κώνο (περίεργο, αλλά μην ξεχνάμε ότι το χαρτί είναι προϊόν ξύλου) και πιο σφικτό μπάσο.

πριν

μετά

Ενδεικτικά και μόνο αναφέρω  το κόστος της τροποποίησης.
Συμπέρασμα είναι ότι εάν κάνει κάποιος την τροποποίηση για να πουλήσει μετά το ηχείο (και οχι μονο), τότε θα αποτύχει γιατί δεν θα πάρει ποτέ πίσω την επένδυση.
Η τροποποίηση αξίζει σε ηχείο που θα κρατήσεις.
Η αλήθεια είναι οτι αρκετές κατασκευές, από επώνυμους κατασκευαστές, δεν ακούγονται όπως θα έπρεπε και μια τροποποίηση θα τους "άνοιγε " τον ήχο.
Αρκετοί μεγάλοι κατασκευαστές πουλάνε προϊόντα που δεν έχουν ακούσει.Έτσι βλέπουμε ένα προϊόν να έχει σχεδιασθεί- μελετηθεί στην Ευρώπη ή Ιαπωνία και να κατασκευάζεται στην Κίνα, χωρίς πριν να έχει κατασκευασθεί το πρωτότυπο. Κανονικά το μελετητικό τμήμα θα έπρεπε να έχει δυνατότητα κατασκευής πρωτότυπου μοντέλου στο οποίο να έχουν γίνει  εκτενώς ακροάσεις και διορθώσεις- προσαρμογές του, πριν βγει στην παραγωγή, αυτό όμως είναι κόστος. Το κόστος της έρευνας δυστυχώς δεν πληρώνεται στα φθηνά μοντέλα.
Το δικό μου συμπέρασμα είναι ότι τα πιο "σίγουρα" ηχεία είναι αυτά που ο κατασκευαστής έχει ενοποιημένη την κατασκευή με το τμήμα μελέτης, όπως πιθανών κάποια Αγγλικά ή Αμερικάνικα εργοστάσια, τα οποία κατασκευάζουν μόνο ηχεία και αυτό δεν είναι τυχαίο.

+ διάφορα μικρουλικά


                                                                                                                                                                              

Metal wall base for turntable





with air spring suspension




Kατασκευή ξύλινης βάσης για τοποθέτηση πάνω στην μεταλλική βάση
επένδυση με καπλαμά zebrano

Στον ήλιο μετά απο κάθε στρώση shellac για ωρίμανση με UV ακτινοβολία

κοντινή λήψη

όψη απο την κάτω πλευρά, πριν την τοποθέτηση του καπλαμα, με τις οπές γεμάτες με σκάγια, αλλά με πάρα πολύ μεγάλο βάρος. Μάλλον δεν θα γεμίσω όλες τις οπές γιατί είναι ασήκωτο και θέλει δύο άτομα για την τοποθέτηση... θα δούμε


Τελικά έβγαλα τα σκάγια και έβαλα ηχομονωτικο στις οπές, γιατί ήταν πάνβαρο και ήθελε δύο άτομα για την τοποθέτηση.
και το τελικό αποτέλεσμα:





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου